Tréningek

Elkötelezett munkavállalók – másfélszeres üzleti teljesítmény

Tudott róla, hogy a magas dolgozói elkötelezettséggel jellemezhető cégek 47%-kal (1) nagyobb nyereséget realizálnak, mint azok a vállalatok, ahol a munkavállalók elkötelezettsége alacsony szintű?

Tudta, hogy azoknál a cégeknél, ahol a munkavállalók elkötelezettek, átlagosan

  • 20%-kal eredményesebb az értékesítés?
  • iparágtól függően 24-59%-kal alacsonyabb a munkavállalók fluktuációja? (2)
  • 41%-kal kevesebb a hiányzás?
  • 40%-kal kevesebb minőségi probléma fordul elő?
  • 48%-kal kevesebb a biztonsági incidens?
  • 28%-kal több a valóban aktív munkával töltött idő?

A rejtett potenciál

A Gallup 155 országra kiterjedő kutatása alapján hazánkban a munkavállalóknak mindössze 10%-a dolgozik elkötelezetten (3) – a fennmaradó 90%-kal való törődés tehát óriási üzleti tartalékot rejt magában.

Tréningjeink

Programjaink középpontjában a munkavállalói elkötelezettség javítása áll. 

Tréningjeinket minden esetben a konkrét szervezet igényeire, kihívásaira szabjuk az alábbi modulok felhasználásával:

  • vezetőfejlesztő tréning
  • motivációs tréning
  • kommunikációfejlesztési tréning
  • asszertív kommunikáció tréning
  • konfliktusmenedzsment tréning
  • empátiafejlesztő tréning
  • intergenerációs tréning
  • interkulturális tréning
  • csapatépítő tréning

Vezetőfejlesztő tréning

Meg tudja becsülni, hogy a dolgozók elkötelezettségében mekkora szerepet játszik a vezető személye, viselkedése? 

A Gallup kutatási eredménye szerint az elkötelezettség 70%-ban a vezetőkön múlik (4). Ez abból a szempontból jó hír, hogy a megfelelő vezetők kiválasztása és fejlesztése komoly hatással tud lenni a dolgozók elégedettségére, azon keresztül pedig a vállalat eredményére.

Vezetői tréningünk elemeit minden esetben a cégben dolgozó menedzserekre szabjuk: szakmai és vezetői hátterük feltérképezése után állítjuk össze a programot, melyben a vezetői önismeret, a vezetői szerepfelfogás, a különböző vezetési stílusok alkalmazásának lehetőségei, a személyiségtípusok gyakorlati konzekvenciái, a vezetői kommunikáció, az érzelmi intelligencia, a konfliktuskezelés, a kríziskommunikáció és a visszajelzés módszertana egyaránt helyet kaphat a vezetői szerepben való hitelesség támogatása jegyében.

Motivációs tréning

A vezető figyelme csodákra képes: a beosztottra szánt 90 perc elegendő lendületet ad a munkához 2 hétre vagy akár még több időre – fogalmazta meg tapasztalatát Andy Grove, az Intel egykori CEO-ja. 

Mivel teremthet elkötelezettséget egy vezető? Ahhoz, hogy tudja, mivel motiválhatja munkatársait, fontos ismernie a működésüket. Motivációs tréningünk ahhoz ad háttérismereteket és gyakorlati technikákat, hogy a 90 perc valóban hatékony muníciót nyújthasson a dolgozók számára.

Kommunikációfejlesztési tréning

„A kommunikáció egy képesség, amit mindenki megtanulhat, mint például a kerékpározást vagy a gépelést. Ha hajlandó vagy dolgozni rajta, gyors fejlődést tapasztalhatsz az életed minden területén.” (Brian Tracy)

A kommunikáció egy munkaszervezet vérkeringésében magát a vért jelenti: a kommunikáció szállítja a nélkülözhetetlen inputokat a cég különböző helyeire. A cég igényei szerint kialakított kommunikációfejlesztési tréning a szervezet bármely szintjén, a szervezeti életciklus bármely szakaszában „vérpezsdítően” hat: legyen szó akár a szervezet alakulásáról vagy új kollégák érkezéséről, átalakulásról, működés közbeni turbulenciákról – a program által nyújtott aha-élmények valamennyi érintett munkatárs szemléletét, tréningen kívüli kommunikációját formálják, revitalizálják, ezáltal pedig hozzájárulnak a hatékonyabb üzleti működéshez is.

Asszertív kommunikáció tréning

„Mit is kellett volna mondanom?” – szinte valamennyien feltettük már magunknak a kérdést egy nehéz helyzet után. Sokszor a kulcs inkább a „Hogyan kellett volna mondanom?” formában rejlik. Számos munkahelyi és magánéleti szituációban van szükség határozottságra – úgy, hogy ennek kifejezése nem sérti a másik felet, sőt az ő igényeit is tiszteletben tartják. 

Az asszertív kommunikáció egy tanulható módszer a hatékony önkifejezésre, mely a kapcsolatok megóvását és fenntartását szolgálja. Hasznos segítség konfliktushelyzetekben, a félreértések tisztázásában, a hatékony és mégis tiszteletteljes nemet mondás gyakorlásában. Asszertív kommunikációs tréningünket ajánljuk mindazon cégeknek, ahol a hosszú távon gondolkodnak – akár a munkavállalók megtartását, akár a visszatérő ügyfélbázist illetően. 

Konfliktusmenedzsment tréning

Gondolt már arra, hogy eddigi életében, szakmai pályafutása során hányszor volt segítségére egy-egy konfliktushelyzet? Valljuk, hogy a konfliktusok nem szükségszerűen károsak – sőt: a szervezetek életének természetes velejárói, a fejlődés és kreativitás kibontakozásának forrásai lehetnek. Fontos azonban különbséget tenni a produktív és a káros konfliktusok között, és tudatosítani, hogy milyen eszközeink vannak a káros konfliktusok megelőzésére és kezelésére. 

Tréningprogramunk az önismeret fejlesztésén és saját élményű gyakorlatokon keresztül világít rá a konfliktusmenedzsment sikertényezőire. Az alkalmazható kommunikációs fogásokon kívül a résztvevők azt is megtanulják, hol az a pont, ahol harmadik felet célszerű bevonni a helyzet megoldásába.

Empátiafejlesztő tréning

A szervezet emberek közössége – érző, gondolkodó, egyéni motívumoktól fűtött emberekből összeálló puzzle. Sokszor azonban a szervezeti „kirakó” elemei azért illeszkednek nehezebben egymáshoz, mert megfeledkezünk erről. 

Empátiafejlesztő tréningmoduljaink a piacon egyedülálló tematika mentén haladnak az alapoktól építkezve: érzékenyítő, gondolatébresztő, saját élményekben bővelkedő programunk a másik ember nézőpontjának megértése mellett kiváló közösségépítő eszköz.

Intergenerációs tréning

Egy munkahely világok találkozása: fiatalabbak és régi motorosok, kérdőjelek és felkiáltójelek, tapasztalat és innováció elegye a különböző korosztályoknak köszönhetően. De vajon csak egymás mellett dolgozunk, vagy valóban együtt tudunk működni? Hogy tud ez a szervezetnek és az ott dolgozó embereknek egyaránt a javára válni?

Intergenerációs tréningünk azoknak a cégeknek szól, ahol a munkavállalók eltérő generációk képviselői, avagy az ügyfelek és a vállalat munkatársai között húzódnak korosztályos törésvonalak. Tréningünk résztvevői maguk találhatják meg a választ arra, miről és miért gondolkodnak másképp az egyes generációk, a különféle életszakaszban tartó emberek erősségei hogyan aknázhatók ki, milyen motivációs és kommunikációs fogásokkal lehet az együttműködést fejleszteni – és milyen pozitív hozadékot jelent mindez egyéni és szervezeti szinten.

Interkulturális tréning (német-magyar)

avagy: „Hogyan NE veszítsük el a külföldi ügyfelet a kulturális különbségekből fakadó konfliktusok miatt?”

Ha tapasztalta már, hogy nemcsak a nyelv, hanem a gondolkodásmód vagy akár az időhöz való hozzáállás komoly törésvonalat jelenthet egy külföldi partnerrel való együttműködésben, akkor bizonyára fel tud idézni ezekkel kapcsolatos konfliktusokat is. 

Német-magyar interkulturális tréningünket azoknak a magyar vállalatoknak ajánljuk, amelyek német nyelvterületen működő ügyfelekkel dolgoznak, és a mindennapokban is megélik a kulturális különbségekből fakadó feszültségeket. Programunk abban támogatja a munkavállalókat, hogy megértsék a külföldi partner viselkedésének kulturális mozgatórugóit, és gyakorlati technikákat sajátítsanak el a hatékony kommunikációhoz. 

Csapatépítő tréning

A munkahely közösség. De nem mindegy, milyen. A jó csapat az elkötelezettség egyik kulcstényezője, míg a rossz közösség nemcsak visszafogja a teljesítményt, hanem konkrét károkat okoz a szervezetnek.  

Szakmai és emberi minőségben egyaránt inspiráló, megtartó közeget építeni hosszú és véget nem érő folyamat egy cég életében. Látjuk, hogy a klasszikus csapatépítő programok kora lejárt. Hisszük, hogy nem az a kérdés, szükség van-e csapatépítő programokra, hanem az, hogy mennyit árt a szervezetnek, ha nincsen ilyen. Tréningmoduljaink a szervezet aktuális belső kihívásaira reflektálva valódi problémák közös megoldása által adnak tapasztalati tanulási élményt, illetve fejlesztik a belső működést.


1 az egy részvényre jutó nyereség összehasonlítása alapján (ld. Gallup / gallup.de)
2 Harter et. al (2016): The Relationship Between Engagement at Work and Organizational Outcomes
3 Gallup, State of the Global Workplace 2019
4 https://www.gallup.com/workplace/245786/gallup-reports-share-leaders-2019.aspx